31 d’ag. 2006

Joan Clos

Han passat les vacances i costa tornar a la feina. El bloc ha estat inactiu durant més de trenta dies, però hi ha moltes coses que voldria comentar perquè les vacances afavoreixen la reflexió, la lectura, la conversa tranquil·la amb els altres.

Temps hi haurà per a parlar de tot. Ara, per actualitat, em referiré a la notícia de l'imminent nomenament de l'alcalde de Barcelona, Joan Clos, com a ministre d'indústria en substitució de José Montilla. Com a seguidor que era del programa Polònia de TV3 he rigut moltes vegades amb les paròdies que afectaven al señor Clos i per descomptat amb les referides a tots els altres personatges.

Respecte al nomenament de Joan Clos com a ministre els comentaris han anat en una doble direcció: en primer lloc s'ha criticat la maniobra pel que representa (com va fer Maragall en el seu moment) de donar una empenta a l'hereu polític de l'alcalde per a afavorir la seva candidatura a les properes eleccions municipals. A mi això em sembla absolutament lícit i aquest procedir no és exclusiu del PSC.

D'altra banda, l'oposició ha criticat durament la gestió de Joan Clos i del seu govern municipal. Òbviament aquest espai i la meva manca de qualificació en la matèria no permeten fer una anàlisi exhaustiva, i només puc donar la meva visió personal com a veí de Barcelona que vaig ser durant vint-i-tres anys i visitant ocasional que sóc ara.

Hi ha moltes coses que s'han fet a Barcelona que no m'agraden i això em passa també amb el meu poble, però el balanç per a mi és absolutament positiu. Barcelona continua tenint els mateixos racons per on m'ha agradat passejar sempre i al mateix temps s'ha obert fantàsticament a la mar i ha dignificat enormement tots els seus barris. Continuaré rient amb les paròdies d'en Joan Clos al Polònia i gaudint de la ciutat com fins ara.

3 comentaris:

  1. Ben trobat! Discrepo en el fet que, tot i ser lícit i correcte preparar el camí a l'hereu polític, no deixa de ser una maniobra estratègica que pensa més en els resultats del partit que no pas en lo compromís adquirit amb els ciutadans a les eleccions.

    Per desgràcia aquesta legislatura hem vist moltes herències de càrrec.

    ResponElimina
  2. Sí, però continuarem tenint metges que són ministres d'industria.
    Crec que tot és millorable, però malauradament, tot pot empitjorar. Crec que no és un nomenament encertat (pel bé d'Espanya vull dir, jjejejeje).
    A veure què passa amb la Ràpita, que ja hi ha hagut algun moviment de banquestes sorpressiu.

    ResponElimina
  3. Fa sis anys que visc a Barcelona (governada per Clos) i una cosa he descobert: hi ha diferents "Barcelones". Moltes coses han millorat a la ciutat, com bé dius, però d'altres han empitjorat (sobretot pel que fa al transport públic que cada dia li costa més absorbir l'increment d'usuaris que ha hagut, i la atenció sanitària pública que corre perill de ser només per als inmigrants, la qual cosa m'ha obligat a començar-me a pagar una mútua si no volia ser un número més en les llistes d'espera). Un canvi sempre és bo si no es queda només en paraules ... Espero que Hereu es posi a treballar aviat.

    ResponElimina